Skip to main content

Öğretim Üyemiz Dr. Kürşad Demirutku'nun Kitabı Yayımlandı

 

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ÜYEMİZ DR. KÜRŞAD DEMİRUTKU'NUN "TRAFİKTE ÇOCUK GÜVENLİĞİ: TEMEL UNSURLAR, TESPİTLER VE ÖNERİLER" İSİMLİ KİTABI YAYIMLANDI

Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Öğretim Üyemiz Dr. Kürşad Demirutku’nun, ODTÜ Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Bahar Öz ile birlikte hazırladıkları “Trafikte Çocuk Güvenliği: Temel Unsurlar, Tespitler ve Öneriler” başlıklı kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık tarafından basıldı.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kitap Hakkında:

İnsanların ulaşım ihtiyacının varlığından bu yana, bu ihtiyacın karşılandığı trafik ortamlarında güvenlik önemli bir unsur olmuştur. Günümüzde trafik güvenliğinin dünya çapında ilk sıralarda yer alan sağlık ve güvenlik sorunlarından biri olması, bu konuya dikkat çekilmesinin ve trafik ortamlarında güvenliği arttırıcı önlemler alınmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Her ülke için çocukların tüm hayat alanlarında sağlıklı, bilinçli ve güvenli bir şekilde yetişmesi, o ülkenin geleceğinin inşası için büyük önem taşımaktadır ve trafik ortamları da bu hayat alanlarından biridir. Bu kitap, bu bakış açısıyla, trafik ortamlarındaki korunmasız yol kullanıcısı gruplarından biri olan çocuk yol kullanıcıların yol güvenliğine odaklanmıştır. Kitapta ilk olarak yol güvenliği ile ilgili genel istatistikler sunulmuş ve yol güvenliği yaklaşımlarının tarihsel sürecine değinilmiştir. Çocukların yol güvenliği hakkında ülkemizdeki mevzuat ve bu mevzuata bağlı olarak yükümlülük sahibi olan kurum ve kuruluşlar, bu yükümlülükleri temelinde sunulmuştur. Ardından, trafikte çocuk güvenliği ile ilgili alanyazından çeşitli örnekler incelenmiş, çocukların hangi özellikleriyle trafik güvenliği araştırmalarının konusu olduğuna değinilmiştir. Eğitim ve aile ortamlarının çocukların yol güvenliğine nasıl katkı yapabileceği ele alındıktan sonra, trafikte çocuk güvenliği konusunda sosyal ve kültürel çevrenin belirgin rolü vurgulanmış, çocukların trafik ortamlarında güvenliğinin artması amacıyla Türkiye’deki eğitim ve ebeveynlik uygulamalarına yönelik öneriler sunulmuştur. Bahsedilen içeriğin derlendiği bu kitap, bu haliyle uluslararası ve ulusal alanda bir ilk olma niteliği taşımaktadır.